Communicatietraining
Niet efficient werken
Wellicht herkent u in uw bedrijf dat uw medewerkers ‘langs elkaar heen’ werken. U ziet dat projecten mislopen, omdat de communicatie van uw medewerkers niet goed loopt.
Veel projecten zijn niet efficiënt omdat communicatie niet het smeermiddel, maar juist zand in de motor is.
Een aantal oorzaken van inefficiëntie:
- Er word slecht geluisterd, en dus niet goed samengewerkt
- Collega’s begrijpen elkaar niet zoals ze willen
- Er word te vaak gedacht: ”Dat zal hij/zij wel begrijpen”. (maar begrijpt het anders)
- Er blijven taken liggen omdat er niet duidelijk wordt gecommuniceerd
- Medewerkers ‘liggen’ elkaar niet zo goed
- Opdrachten worden niet op de juiste manier geninterpreteerd
Zoals u ziet zijn er veel oorzaken die met de onderlinge communicatie hebben te maken.
Goede communicatie zal dan ook het smeermiddel zijn tussen de mensen in uw organisatie. Alle mensen in uw organisatie.
Oorzaak
De ‘cultuur’ binnen elke organisatie word bepaalt door degene die de organisatie leidt. Diegene leg zijn of haar ‘stempel’ op het bedrijf. De positiviteit, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en andere mooie kenmerken die de kartrekker binnen een bedrijf hoog in het vaandel heeft zal ongetwijfeld worden overgenomen door anderen in het bedrijf.
Toch gebeurt veel dat er ongewild, maar wel tegelijkertijd een andere cultuur word gekweekt dan dat er word bedoelt. En laten we eerlijk zijn… het is bijna onmogelijk om dit te voorkomen in de eerste instantie. Als u met meerdere mensen werkt, zijn er ook meerdere meningen (dat zal u inmiddels wel duidelijk zijn). Hoe meer meningen er zijn, hoe meer interpretaties van uw goede bedoelingen met het bedrijf. Ieder ander persoon ziet en vind het zijne/hare ervan…
De onderlinge communicatie zorgt ervoor dat de eenheid van het bedrijf uit elkaar word gedreven. Mogelijk opzettelijk door specifieke medewerkers, misschien ook wel onbedoeld.
Het Resultaat? Een inefficiënt bedrijf waar de communicatie onderling te wensen overlaat. (De klant zal dit op den duur zeker merken en uw bedrijf als niet professioneel bevinden).
Hoe vind u de mensen in uw bedrijf die de kar trekken, tegenhouden of er juist bovenop zitten?
Communicatietraining
Voorafgaand aan een Communicatietraining zullen we een persoonlijkheidstest afnemen van al uw medewerkers. Aan de hand van de uitslag kunnen we de persoonlijkheden binnen uw team haarfijn ontplooien doordat er een karakterprofiel zichtbaar word. aan de hand van dit karakterprofiel is er duidelijk te zien welk van uw mensen voor de kar loopt, op de kar zit, of er achter aan hangt…
Tijdens de Communicatietraining zal er op professionele wijze de karaktereigenschappen van iedere deelnemer op tafel worden gelegd. Dit zorgt voor een enorme hechting van het team. Versta wel: een hechting van de juiste mensen in uw team. De wangedragers zullen vroegtijdig in de gaten hebben dat ze openbaar zijn gekomen (zonder dat het ter sprake is gekomen), en zich proberen aan te passen. In enkele gevallen is het voorgekomen dat de wangedragers binnen 4 weken een ontslagbrief heeft ingediend. dit als grote opluchting van de organisatie.
Uw resultaat
Een vast team waarin iedereen zijn of haar positie en persoonlijkheid kent. Iedereen kent de communicatiestijl van de ander, en weet en begrijpt hoe de ander denkt. Dit zal de effectiviteit van uw team enorm vergroten.
- Er zal effectiever worden gecommuniceerd
- Dus vaak ook korter…
- Vrije interpretaties zijn verleden tijd
- Medewerkers weten waar hun ‘allergieën’ zitten, en kunnen hier beter mee omgaan
- Medewerkers zullen directie/management/leiding beter begrijpen
- En andersom…
- Doordat er beter word gecommuniceerd met klanten is het effectiever.
- Het werkplezier word verhoogd!
Om uw bedrijf van dienst te kunnen zijn komen we graag met u in contact om te bekijken wat we in een Communicatietraining voor u kunnen betekenen. (Persoonlijke coaching ook mogelijk)
Vul hieronder het contactformulier in om een vrijblijvend gesprek en offerte aan te vragen
Contact
Stap 1: Vul het contactformulier in
Stap 2: U wordt gebeld door ons om uw specifieke wensen te bespreken
Stap 3: U ontvangt een offerte op maat om uw bedrijf naar een volgend niveau te helpen